torsdag 26 november 2009

Service på tåg i annat land

Efter avslutat uppdrag blev det till att ta tåg tillbaka till landets Huvudstad.

Man åker första klass när man är på tjänsteuppdrag meddelade chefen när jag anställdes.

Tar därför detta alternativ och köpte biljett i går.

Mycket trevlig, ung kvinna i luckan på järnvägsstationen.

Blev färdig mycket tidigare än planerat och då det finns avgångar varje timme återvänder jag till järnvägsstationen för att undersöka möjligheten att boka om.

Samma trevliga kvinna i dag och det går alldeles utmärkt att boka om.

Väl på tåget med plats i tysta avdelningen kommer en mycket trevlig konduktör.

Jag njuter av stillheten och har avdelningen för mig själv.

Här finns te och kaffe i termosar. Det står mindre vattenflaskor snyggt uppställda. Socker och små mjölktetror ligger smakfullt upplagt i små kogar.

Tar fram min macka jag köpte på stationen innan jag for och serverar mig en kopp kaffe.

Då kommer konduktören tillbaka och bjuder på ett fat med äpplen och choklad.

När vi åkt en bit frågar han om jag vill ha koderna för att utnyttja internet. Det fanns inte hela resan.

Vid en större station längs vägen kommer det ny personal på tåget.

Lika trevliga och vänliga.

Blir bjuden mer frukt och choklad....

När det gäller denna vänliga service skulle nog SJ behöva skicka vissa av sin personal.

Speciellt kvinnan i luckan på Örebros centralstation som satt där en morgon i oktober......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar