lördag 7 november 2009

Bortslarvade resväskor

Alltså hur kan man missa att räkna rätt antal resväskor när antalet passagerare är 11??

I går avreste jag från terminal 3 på Arlanda. Denna terminal är ganska enkel i det mesta.

Då bagagebandet inte fungerade vid incheckning fick jag dra mitt tunga as till resväska genom säkerhetskontrollen själv. Jag fick själv vräka upp den på ett transportband.

Jag såg att väskan var taggad. Jag var där i mycket god tid.....

När jag och de övriga 10 passagerarna strax ska gå på bussen, som ska köra oss till den lilla ryggsäck till flygplan vi ska åka i väg med, hör jag kvinan som släppt in oss in vid "gäjten" att vi är 11 passagerare, att det är 6 incheckade bagage och 35 handbagage (!!!).

Men när vi landar har min väska inte kommit med.

Det var ju inte någon direkt hets på denna terminal kl 14.00 i går.

Jag var där nästan två timmar innan avgång!

Gissa om min fredagkväll kändes förstörd.

Speciellt eftersom maken inte lyckades komma i tid för att hämta mig heller.

Ösregn, blåst och kyla.........

Hur kan man "lyckas" med att inte hålla koll på antalet väskor när det är mindre än 10???


Va????

1 kommentar:

  1. Ofattbart! Ibland vill man bara ge upp hoppet om mänskligheten.

    Fast jag kan inte låta bli att småle lite åt eländet :)

    SvaraRadera