onsdag 18 november 2009

Sniken läskautomat

Trots istoppade pengar vill automaten utanför min dörr, på det mycket spännade vandrarhemmet, släppa ifrån sig sina burkar.

Eftersom jag nu känner irritatioen sakta krypa på rycker jag i en spak och klappar till den på sidan.

Det kan ibland få en del manicker att komma på andra tankar.

Denna behandling får maskinen att åtminstone lämna i från sig en av tolv istoppade kronor.

Hämtar några nya spänn för jag är törstig och lite sugen på något.

För vandrarhemmet ligger en bit bort från centrum och det är urkasst väder i kväll.

Läskautomaten ta tacksamt emot pengarna, jag väljer dricka, det surrar och burrar i maskinen.

Mekaniken går därinne.

Men det blir ingen dricka.

Jag ska kräva prisreduktion för detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar