torsdag 26 november 2009

När inte hissen går ända upp

Bodde på hotell i annat land.

Inte på mitt favvohotell i Huvudstaden.

Detta hotell var sunkigare på insidan än vad reception och fasad lät påskina.

Fick rum 401 och detta brukar innebära fjärde våningen.

Med en resväska packad för fem dagars bortavaro, en laptop modell tyngre samt handväska som skulle gjort farmor glad avseende storlek blir man lätt irriterad när portiern visar mot en trappa.

Finns det ingen hiss?? Jo, runt hörnet.

Hissen har de mest underliga lukter under de tre dagar jag bor där.

Ena dagen är lukten av rå fisk mycket påträngande.

Idag skulle jag trott att det luktat lik om jag inte visste hur det luktar. Tyvärr vet jag det.....

Hissen går bara till första våningen! Sedan blir det att släpa med sig bagaget runt den kvadratiska byggnadens korridorer.

I varv efter varv med trappor i olika etager går vandringen.

Till slut är jag framme.

Allt är inte dåligt!

Fönstret är öppet och elementet avslaget.

Tack för ett svalt rum.

Ska möta mina kollegor i receptionen och bestämmer mig för att ta den anvisade trappan ner.

För att testa.

Jag är då tacksam att jag inte valde det alternativet på vägen upp....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar