onsdag 18 november 2009

Att begripa att en dörr är låst!

I dag bor jag på ett vandrarhem för dit jag skulle på uppdrag finns inte ett enda hotellrum att uppbringa på 10 mils radie. Nån slags Skog- och trämässa fick jag veta.

Tro mig! Jag försökte i tre timmar förra veckan att hitta logi för denna natt.

Så dags då att fixa hotell! Jag hade redan köpt biljetter och avtalat med min kund!!

Vandrarhemmet är fint och rent. Gammal millitärkasern.

Dörrarna har inte de sofisitkerade kortlåsen som numera finns på alla hotellrum. Nästan i alla fall.

Här är det nyckel och vred på insidan.

Det är fler som bor här så jag tar det säkra före det osäkra och låser från insidan.

Tre gånger är någon och rycker i dörren. Fast den är låst.

Då går jag och vrider upp låsvredet för att vederbörande ska öppna och upptäcka att någon bor här!

När detta händer stängs dörren igen och jag går fram och öppnar den.

Den som varit på dörren, en kvinna, går bort från dörren men vänder sig om.

Jag håller fram min nyckel med rumsnuret och säger att detta är mitt rum!

Förlåt, men jag trodde det var TV-rum, svarar hon.

Men dörren är ju låst! Hur många gånger provar man egentligen??

Hennes tilläggskommentar var att det borde stå på dörren att det inte är TV-rum!

Men HALLÅ! Det står ett rumsnummer på dörren!!


Var med om något likande vid ett biobesök i våras.

Satt på toaletten och någon tar tag i dörren och den är (NATURLIGTVIS) låst.

Då tar man tag och rycker stenhårt i dörren. Jag trodde faktiskt att denna person skulle slita bort dörrpost och alltihop!

När man rycker, ännu lite hårdare, en tredje gång har jag fått upp byxorna och sliter upp dörren i ansiktet på en kvinna.

Nu har jag passerat gränsen för det som jag kan tolerera.

Jag fullkomligt vrålar; DET ÄR UPPTAGET!!!

Ja men, det var inte rött på dörren. (Den där lilla markeringen som finns på toalettdörrar).

Ja, men dörren är ju låst, det kände du ju!!

Ja, men det var ju inte rött........

Hur många hästar sakandes i det stallet?????

2 kommentarer:

  1. Haha jag kan inte låta bli att skratta åt eländet! Jag hade fullkomligt ballat ur jag. Ibland undrar man ju hur folk beter sig?!

    SvaraRadera
  2. Inte nog med detta i kväll, med dörren. Jag har blivit "rånad" på 23 kr i en läskautomat. Tog pengarna, 12 kr och så kom det inte ut någon läsk. Tryckte och ryckte på knapparna. Då ramlade det ut en krona. La i 11 nya spänn och blev av med allt!
    Ska kräva pengarna tillbaka i morgon!
    Kan nog skratta åt eländet en annan dag, men inte nu!*gnisslar tänder*

    SvaraRadera