torsdag 5 november 2009

Kaffefläckar (?) på gardinen - uppe vid stången!

Ute på en av mina turnéer. Bor på stort, fint (en gång för 25 år sedan när det var nytt) hotell i huvudstaden.

Jag skulle dra för gardinerna för fönstrena så jag inte chockar de i huset mitt emot.

När jag klär av mig kläderna, menar jag.

Synd om de tror att någon håller sälar på rummet.

Kan bli lite jobbigt om typ Skansen kommer och ska rädda den tillfångatagna sälen. Jag alltså....

Det går inte att få gardinerna att gå ihop utan det är ett mellanrum på ca 20 cm.

Det är tillräckligt mycket för att jag inte ska känna mig bekväm.

Jag klättrar upp på en stol för att försöka dra ihop gardinerna.

Då upptäcker jag brunaktiga fläckar, något som runnit ett par centimeter, på dessa gardiner - mörkläggningsvarianten, vita, i tjockt, vaxduksliknande material.

Alltså. Hur lyckas man med det?? Kast med liten kaffekopp??

Jag känner mig glad över att fläckarna befinner sig på 240 centimeters höjd över golvet, 10 m från sängen.

Jo då, jag har fått en hörnsvit! Med sittgrupp....

Efter att ha hängt om gardinerna går det att dra ihop dem helt.

Synd för dem mitt emot - detta har kanske varit kvällens stora nöje????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar