måndag 2 februari 2015

När det inte blit riktigt som man tänkt sig

Tyckte jag skulle ha gott om tid i morse.

Men så ringde telefonen oavbrutet.

Fick ta privatlektion, via Webex från Indien, för att klara av att göra reseräkningar. Det som inte fungerade i går, fungerar klockrent i dag. Men varför fungerade det inte i går då?? Känner mig som en riktigt blåst blondin.

Ena katten blev upprörd när den kommunala snöröjningen, för ovanlighetens skull, kom och skrapade gatan. Morrar som värsta lejonet åt plogbilen. Står i ett fönster och skjuter rygg.

Maken har tagit min bil till sitt jobb och lämnat sin hemma. Den startar nu, helt plötsligt inte. Får inte tag på maken. När det är 12 minuter till min buss går når jag honom. Vrålar att om han inte dyker upp, NU, får han köra mig till det tåg jag ska med. Jag måste förstås gjort något så att bilen inte startar. Jaha! Jag vred på nyckeln. Ftsph, sa det, inget mer. Noll laddning i batteriet. Vad skulle jag gjort?? Varför jag är arg? Han har tagit min bil. "Jag har inte tagit din bil". Jasså, Är inte detta min bil? Du kör den nu. Har inte du tagit min bil?

Men tågen gick på minten. Tack SJ. Jag är en av era trogna. jag står på er sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar