fredag 6 februari 2015

Fredag!

Så var det fredag igen och många lägger ut glada tillrop på Facebook. Funderade just varför vi gör så? Är vi så lättade att veckans slit är över och vi har två dagar fritt. Fritt är för många, även för mig, fyllda med alla andra "måsten". Jag är privilegierad att ha hemstädning, så det slipper jag undan. Men det ska handlas och lagas mat. Det ska tvättas och fixas. Hur mycket fritid blir det. Egentligen??

Jag har suttit på kontoret i två dagar och administrerat, haft telefonmöten med kollegor och även deltagit i en webbaserad utbildning.

Jag lyxade i går och gick på en ansiktsbehandling. Ett presentkort jag fick av goda vänner på födelsedagen förra året riskerade att brinna inne om jag inte höll ögonen på giltighetsdatum. Tyckte att jag passar på att utnyttja det nu. Underbart skönt att ligga och bli ompysslad i ett rum med dämpad belysning och behaglig musik spelandes i bakgrunden. Att stiga ut i dagsljuset var nästan som att bli bländad av mötande helljus en kolsvart natt.

I dag hade Fredrik Backman skrivit på sin blogg att nya biljetter släpps till föreställningen av En man som heter Ove. Johan Rheborg gör en bejublad enmansföreställning baserad på Fredriks bok. En bok man ska läsa när man är ensam. Jag grät rejält när jag läste den. Bästa syrran och jag ska gå på en föreställning senare i vår. Något att se fram emot när allt annat känns trist.

1 kommentar:

  1. Men se, har du börjat blogga igen? Och sedan slutat lika fort? Hur var föreställningen?

    SvaraRadera